Kohtunikud määrasid eile Sordole ja Lappile kuuenda katse šikaani lõikamise eest Monza ringrajal kümnesekundilise karistuse. Sordo jäi ralli liidriks, edu Lappi ees oli üks sekund ja kolmandal kohal oleva Ogier' ees kaks sekundit. Evans jäi laupäeva alustades Sordost maha 7,1 ja Tänak 7,7 sekundiga.

Vahetult enne 7. katse algust selgus, et eile 4. katsel katkestanud Thierry Neuville täna rajale ei tule, sest Hyundai tahab teda säästa viimaseks päevaks ja punktikatseks.

Loe eilsetest katsetest rohkem siit!

SS7 (25,06 km): Mägedest alla tulek osutus oodatult keeruliseks, eriti üllatas sõitjaid värskelt maha sadanud lumelörts katse lõpuosas. Raudset närvi ja kindlat kätt näitas katse võitnud Ogier, Sordo kaotas talle 5,6 ja Evans 8,3 sekundiga. Tänak sai kirja neljanda aja (+10,1), Lappi oli alles viies (+15,1). Kokkuvõttes tõusis liidriks Ogier, kellele Sordo kaotab 3,6 ja evans 13,4 sekundit, Lappi kukkus Evansi taha neljandaks. Tänaku vahe soomlasega on 1,7 sekundit.

SS8 (11,09 km): Tugeva katse tegi Sordo, kes edestas Evansit 0,4 ja Tänakut 1,5 sekundiga. Hispaanlane tõusis taas rallit juhtima. Tänak tõusis mööda Lappist ja võttis sisse neljanda koha.

SS9 (22,17 km): Evans võitis järjekordse keeruliste oludega katse Ogier' ees vaid 0,5 sekundiga, Tänak sai kolmanda aja (+4,7). Sordo piirdus viienda katseajaga, lubades Ogier'l endast üldarvestuses taas mööduda. Lõunapausile minnes juhtis Ogier rallit Sordo ees 6,7 ja Evansi ees 7,5 sekundiga. Tänak jäi liidrist maha 15,7 sekundiga.

SS10 (25,06 km): Esimene katse peale hoolduspausi sai saatuslikuks esimesena ja kolmandana startinud Greensmithile ja Veibyle. Kuna norralase Hyundai jäi tee peale risti, tuli katse peatada ja tühistada.

SS11 (11,09 km): Sel katsel olid olud veel raskemad. Teelt vajus välja kraavi Evans, kelle jaoks on ralli tänaseks lõppenud. "Esimene reaktsioon oli, et ma ise sama ei teeks. See oli uskumatu. Selles kurvis polnud midagi teha. Puhas jää. Mul on temast väga kahju. Ausalt mõtlen, mis veel ees on, meistrivõistlused pole läbi. Meil oli lõbus ja hea võitlus, aga nüüd on vaja vaid ellu jääda," ütles ralli liidriks tõusnud Ogier.

SS13 (10,31 km):
Katse võitis Sordo 0,6 sekundiga Katsuta ja 2,4 sekundiga Tänaku ees. Ogier'lt võitis hispaanlane tagasi 2,6 sekundit. Viimasele päevale vastu minnes kaotab Sordo prantslasele 17,8 sekundit, Tänak jääb Ogier'st maha 22,1 sekundiga.

Üldseis peale 13. kiiruskatset (ewrc-results.com):


AJAKAVA:

Pühapäev

SS14 Grand Prix 3 (10,31 km) 08:48
SS15 Serraglio 1 (14,97 km) 11:08
SS16 Serraglio 2 (14,97 km, PUNKTIKATSE) 13:18

Kuula ka värsket "Kuuenda käigu" podcasti!

Otseblogi:

Monza ralli laupäev
Ralliblogi jätkub siin: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/otseblogi-monza-ralli-viimane-paev-kas-ogier-kasutab-evansi-ebaonne-ara-ja-votab-seitsmenda-tiitli?id=91884771
Tänaku kommentaar päeva lõpuks: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/ott-tanak-see-oli-uskumatult-noudlik-paev?id=91883625
"Kuues käik" https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kuula-kuues-kaik-mamma-mia-milline-paev-kas-evans-pingutas-ule-kas-ogierl-on-korgemate-joududega-omad-diilid?id=91883165
"Igaüks oleks seda teinud. Kaks autot ühest tiimis samas kohas väljas oleks suur katastroof," ütles Evans WRC All Live'ile Ogier'i hoiatamise kohta kohe pärast oma avariid.
Peagi hakkame salvestama tänast "Kuuenda käigu" podcasti. Saatke oma mõtteid ja küsimusi meiliaadressile kuueskaik@delfi.ee!
"Mul on Elfyni pärast kahju, aga see, et nad teisi hoiatasid, oli väga kena tegu. Kui me homme gaasi põhja surume ja turvaliselt läbi tuleme, oleks hea," ütles Sordo, kes lisas, et Evansi kaardilugeja Scott Martin saatis talle SMS-i ja hoiatas libeda koha eest.
Seis kokkuvõttes: 1. Ogier, 2. Sordo +17,8, 3. Tänak +22,1, 4. Lappi +38,2, 5. Rovanperä +1.10,2.
Sordo võidab 13. katse 0,6 sekundiga Katsuta ees, Tänak kaotas talle 2,4, Ogier 2,6 sekundiga.
Lappi on finišis neljanda ajaga 5.50,6, kaotades Katsutale 2,2 sekundit, Ogier'le 0,2.
"Kindlasti olen homme eriti ettevaatlik, pean ju veel punkte korjama," ütles Ogier.
Ogier finišis kolmanda ajaga 5.50,4, kaotades Katsutale 2 sekundit, Tänakule 0,2.
"Väga nõudlik päev. Eriti pärastlõuna, mis oli eriti halb. Aga oleme siin ja eesmärk on selgelt lõpuni sõita," oli Tänaku kommentaar katse finišis.
Tänak jääb Katsutale 13. katsel 1,8 sekundiga alla. 5.50,2.
Rovanperä finišis ajaga 5.55,8, kaotab Katsutale 7,4 sekundit.
Katsuta on 13. katse finišis ajaga 5.48,4. Eile õhtul võitis Sordo selle katse ajaga 5.52,5. Katsuta oli teine 5.52,7-ga. "Kõige suurem heameel on, et olen siin. Evansist on väga kahju. Ta on kindlasti maailma parim sõitja. Aga see on ralli. Üritan rohkem õppida."
Rada on täiesti ligumärg, aga Katsuta on selle katsega väga kenasti toime tulnud. Siiani.
Katse on alanud!
Stardijärjekord 13. katsel: 1. Katsuta, 2. Rovanperä, 3. Tänak, 4. Ogier, 5. Lappi, 6. Sordo.
10. katse aegu pole olemas. Tühistatud. Nagu ka 12. katse.
Ogi vs Tän: Kas millalgi 10. katse ajad ka selguvad?
Ulme: Scandola ongi võitnud 11.katse. Ka WRC Live timing kinnitab seda. Elu katse selle mehe poolt
Oleme päeva viimase katse ootuses, mis peaks algama kell 18.38. https://twitter.com/planetemarcus/status/1335254604523720704
Elfyn Evansi kommentaar juhtunule: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/evans-rahulikult-istudes-ei-voida-kunagi-midagi-koik-riskisid-natuke?id=91882999
Pilt sellest, kuidas Evans Ogieri ohtlikult libeda koha eest hoiatas. https://twitter.com/jamesharmon95/status/1335249780423995393
11. katsel on ulmelise sõidu teinud itaallane Umberto Scandola. Kui just stopper ei valeta.
Mart: kahju muidugi, et katse ära jäi, aga infoks ralli korraldamisest... katse jäetakse ära siis, kui ei saa tagada piisavalt operatiivset abi kohale jõudmist potentsiaalsetele abivajajatele. st. lund oli liiga palju kiirabiautode jaoks.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/martinsoni-paevakommentaar-evans-varistaski-voidu-ara-ja-vottis-tanakult-tiitli?id=91882693
aaa: Tänakule kindlasti hea uudis, et cancelled. Ma olen selles paadis, et tal ikka midagi autol viga, et niimoodi aega ära andis vahepeal ja Martiniga oli ka autos vestlus justkui midagi ikka ei toimi. Saab ehk nüüd services midagi korda vähemalt ja kaugemale enam ehk ei kuku. Ogieriga nüüd juba mõttetu rabistada.
Seewer: Miks te korraldate sellises riigis MM etappi kui ei suuda seda korraldada nii nagu ette nähtud . Tulgu kasvoi 10km/h tunnis läbi . Niigi vahe rallisid ja nyyd siis jätame ära ka katseid.
Katkestamise põhjus oli lumekogus rajal. https://twitter.com/TGR_WRC/status/1335233453613256710
Viimase katse kohta pole midagi öeldud, aga hetkeseisuga toimub. Kell 18.38 Eesti aja järgi. Seal all ei tohiks lund olla. Kui üldse midagi, siis vihma.
Tymmo Mikänen: Uskumatu, nagu see lumi oleks ei tea kust tulnud... täielik nali et see praegu toimub!!! Kas nad tõesti ei arvanud et lund tuleb 🤣 ...oleks pidanud selleks ralliks siis paremini valmistuma nii korraldajad, fia kui ka rehvitarnija! Täielik komöödia!
Qw: Nii, kui Ogil on virtuaalne tiitel olemas, tuleb kohe cancel. Pange fooliummütsid pähe, see on selge vandenõu! :)
Pettunud: Kahju! Just läks huvitavaks, oleks väga vinge olnud jälgida kuidas keegi selle läbi uisutab.
.: Ogieri õnn on ikka teiselt planeedilt
12. katse tühistatud! Welcome to Italy! https://twitter.com/Mazzucchelli_L/status/1335233201736994817
Katsuta seisab stardis. Katse algus on edasi lükatud. Kui kaua, ei tea.
Kui punktid on võrdsed, siis esmalt vaadatakse esikohti, siis kõrvutatakse teisi kohti, kolmandaid jne kuni võitja selge.
Nipitiri: Tsenaarium: Ogier katkestab ja Ott võidab selle ralli. Kui Evans Otiga ralli lõpuks võrdsetel punktidel, siis mõlemal 2 võitu. Mille järgi järgmisena tiitel otsustatakse?
To: Sünoptik: Nii palju kui kommentaaride vahelt kuulda oli, mingid sõnad puudu. Ott: Jäi terveks vä? Martin: Ma ei tea. Ott: Mis asi see oli? ...
Kõrv: "Jäi kõik terveks?" oli see mida Ott Martinilt (vist) küsis
Rasmus: Hyundail piisab 2. ja 3. kohast, et meeskondlik tiitel saada, isegi siis, kui Toyota oleks 1. ja 4. kohal, sest punktikatse punktid ei lähe arvesse. Selliselt jääks Hyundai 3 punktiga ette.
Toto: Loodame,et jumal on täna eestlane!
Virtuaalne konstruktorite karikas: 1. Hyundai 2412. Toyota 2363. M-Sport 129
Ogier' ja Mäkineni kommentaarid Evansi katkestamisele: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/ogier-mul-on-evansist-vaga-kahju-aga-ka-meil-on-vaja-ellu-jaada?id=91882595
Virtuaalne punktitabel: 1. Ogier 1222. Evans 1113. Tänak 984. Neuville 87
Sünoptik: Kas keegi kuulis mida Ott ütles täpselt Martinile peale finishit? Midagi räägiti servisist
Ei, Fourmaux'l on midagi katki. Keerab auto kõrvalteele.
WRC: Tegelikult pole ju Evansi tiitel kuhulegi kadunud. Peaks Ogieril rehv minema ja homme Evans võidab punktikse, peab Ogier juba 20 punktiga edestama Evansit.
Adrien Fourmaux tegi pirueti. Võib samuti öelda, et pääses kergelt.
Pontus Tidemand pääses napilt. Auto oli juba alajuhitav ja teeperve kaldumas.
"Olud on väga sitad. Keeruline. Ma ei tahtnud viga teha, sest teadsin, et Evans on väljas. Üritame võtta tiitlite karikat, aga sellistes oludes on väga raske auto koju tuua," ütles Sordo.
Üldseis peale 11. katset:
11. katse ajad:
Üldseis: 1. Ogier, 2. Sordo +20,4, 3. Tänak +22,3, 4. Lappi +38,0, 5. Rovanperä +1.04,7.
Sordo on finišis neljanda ajaga, kaotades Ogier'le 16,0 sekundit.
Sordo kaotab esimeses splitis Evansile 22,5 sekundit!
Lappi finišis neljanda ajaga, kaotades Ogier'le 21,8 sekundit.
Tv: Ott käis vasaku esimese rattaga teepiirdes, sädemeid lendas ja ehk on veljest tükk väljas
Lappi kaotab juba esimeses splitis 21,5 sekundit.
WRC All Live'i kommentaator arvab, et kui Evans poleks selles kurvis välja pannud, oleks seal Ogier. https://twitter.com/TGR_WRC/status/1335225313853386753
Tšempion Ogier raputab pead. Ei ole ta hetkel väga õnnelik. "Esimene reaktsioon oli, et ma ise sama ei teeks. See oli uskumatu. Selles kurvis polnud midagi teha. Puhas jää. Mul on temast väga kahju. Ausalt mõtlen, mis veel ees on, meistrivõistlused pole läbi. Meil oli lõbus ja hea võitlus, aga nüüd on vaja vaid ellu jääda."
Villy the Silly: Kui nüüd spekuleerida tulevikku. Siis jha Evans on meeldiv. Aga kui 10 aasta pärast keegi vaatab Wikipediast WRC võitjaid. Siis üks Eesti lipp seal Prantsusmaa lippude vahel mõjuks vähe kõvemana ;)
Ogier finišis parima ajaga 8.25,6, edestades Tänakut 6,6 sekundiga.
v2ints: Kui Evansi esimese spliti aega nägin siis juba see andis mõista, et Evans on liiga kõrge riski võtnud. Nii oligi.
Evansi kaardilugeja Scott Martin on avariipaigast veidi ettepoole kõndinud ja näitab järgmistele, et avarii on juhtunud. Ogier võtab sealt edasi rahulikult.
Monza: Täpsustan, et Evans vajus tee ääres olevasse kraavi. Ilma kõrvalise abita ta sealt välja ei saa.
Villy The Silly: sõnasingi ära vist :O
Villy The Silly: Piruett meid ei aita. Meil on kahte Toyotat vaja raja ääres näha. See oleks väga hull asjade tagurpidi keeramine Monzas. Aga nii paha me ka olla ei taha vist.
Sõitis vastu puud, kaardilugeja on veel autos, Evans autost väljas. Meestega on korras. https://twitter.com/fernischumi/status/1335223211559170050
Seisab! Evans seisab! https://twitter.com/TheMSHub/status/1335225222086209542
Evans piruett!
Evansi esimene split on Tänakust 9,1 sekundit kiirem.
Tänak tuleb finišis autost välja, kontrollib eesmist vasakut nurka. Uks läheb kinni ja kommentaare siit ei tule.
Tänak 11. katse finišis parima ajaga 8.32,2, Rovanperäst 6,0 sekundit kiirem.
Teises splitis Tänak Rovanperäst 5,3 sekundit kiirem.
Tänak suusatab eesmiste autode jäljes. Tundus, et riivas ühte teeposti, aga ei midagi hullu...
Tänaku esimene split Rovanperäst 3 sekundit kiirem.
aaa: Ma olen täna sellel Monza ralli kolmel katsel juba rohkem lund näinud kui terve selle aasta Rootsi Ralli peale kokku.
Rovanperä on finišis ajaga 8.38,2, Katsutast 9,5 sek kiirem. "Nüüd lähevad olud juba väga hulluks. Lõpus pead olema juba väga aeglane, peaaegu jalutamise kiirusel. Arvan, et see saab olema kõigi jaoks really tricky."
Rovanperä esimene splitt Katsutast 6,3 sekundit parem.
Katsuta on katse finišis ajaga 8.47,7. Hingab sügavalt sisse-välja. Ütles, et legend ja tegelikkus erinevad päris palju. https://twitter.com/Mazzucchelli_L/status/1335220761506754561
Monza: Ma ei tea kas asi on ainult minus, aga see ralli tundub mulle selle aasta kõige sündmusterohkem, kõige põnevam ja lõige ärevustekitavam.
Katsuta libises vastu mäekülge ja seisis mõned sekundid. Oli piruetti tegemas, aga mägi tuli enne ette.
Rovanperäle näidatakse katse stardis silti "Maybe snow in last 4 km" https://twitter.com/HartusvuoriWRC/status/1335219876454076417
Katse on alanud ja näha on, et lörtsi tuleb muudkui peale.
Lätlane Martins Sesks käis pärast oma avariid haiglas kontrollis. https://twitter.com/MSesks/status/1335217392318902273
Katsuta, Rovanperä ja Tänak on juba 11. katse stardis valmis.
Omamaamees: Rallijumal oli taas Otiga. Nendest kahest noorest huljaspeast on küll kahju, aga otseülekandest oli näha, et nad olid ehk liiga optimistlikud, kui sinna kurvi sisenesid.
Olukord 11. katsel: https://twitter.com/nepfinland/status/1335212483452268544
A.: Ei, red flag ütles😁
Dauri: Tänak ütles selge sõnaga, et rehv läks.
.: Kipun ka arvama, et Tänaku autol polnud midagi viga, muidu oleks peale red flagi sellest autos kindlasti juttu tulnud
Olav Männiste: Tänakul pole raudselt probleeme..lihtsalt ilmastikuolud olid nii hulluks muutunud!
11. katse viibib vähemalt 10 minuti võrra. Ehk siis enne 15.48 sõiduks ei lähe. https://twitter.com/OpensTightens/status/1335209360419655680
Sordo on kaardi järgi vaikselt ülevalt alla hakanud tulema, tema järel tulevad ka R5 masinad.
https://twitter.com/Metalingus_RS/status/1335207706899189760/photo/1
Kaardilt on näha, et Sordot hoitakse stardis kinni, mis tähendab, et tema õigeks ajaks oma järgmise katse starti kindlasti ei jõua.
Katse on tühistatud. https://twitter.com/Karlip1/status/1335206996182769665
Nii ronis Greensmith oma masinast välja: https://twitter.com/eWRCresults/status/1335205747974615040
Ma julgeks pakkuda, et kõigile mõeldakse siin mingi nominaalaeg välja. Ametlikku infot ei olegi.
aaa: Mis aja Tänak saab nüüd? Või tänu punasele lipule talle neid kaotussekundeid ei arvestata?
Evans möödus katsel puksiirautost, mis suundub Veiby ja Greensmithi juurde. https://twitter.com/TPoulymenakos/status/1335206392853123075
Tänak küsis katse peal, kas Veiby ja Greensmithiga on korras. Sai kinnituse, et on ja sõitis edasi.
Aga suur küsimus on ikkagi, miks Tänak nii aeglaselt liikus. Tema autot pole veel väljaspoolt telepildis näidatud.
Veiby autot suudeti nii palju liigutada, et teised autod sealt mööda mahuvad.
https://twitter.com/Karlip1/status/1335204772425687040
Rovanperä sõidab ka rahulikult alla. "Stage interrupted" ilmub nüüd ka WRC All Live ülekande ekraanile.
Katse on seega peatatud. Veiby auto ümber jalutavad pealtvaatajad ja teevad pilti.
"Red flag" öeldakse Tänakule. "Sõidame ikka tempoga..." ütleb Martin.
Kolmandas splitis on veel Greensmithi aeg parim, Veiby kaotab vaid 0,2, Rovanperä 5,3, Katsuta 14,0 ja Tänak suisa 35,6 sekundit. Veiby seisab! Avarii temalgi. Sama koht tundub olevat kus Greensmith alla veeres.
Katsuta on esimesena finišis ajaga 19.03,6.
Ogier'l pole ka midagi kiita, esimeses splitis kaotab Rovanperäle 4,2 sekundit.
Tänak kaotab teises splitis juba 18,5 sekundit!
Tänak kaotab esimeses splitis Rovanperäle juba 6,9 sekundit! Evans jääb Kalle esimesele splitile alla vaid 0,8-ga.
Kaotas auto üle juhitavuse, põrutas vasakule vastu reilingut ja tundub, et lendas ka üle katuse või vähemalt külje peale. Esiklaas on sodi, üritavad autost välja ronida. https://twitter.com/RallysupportNL/status/1335202763098173441
Greensmith tegi avarii! https://twitter.com/Mazzucchelli_L/status/1335202480389500928
Rovanperä on sõitnud välja parima esimese spliti, edestades seal Greensmithi 3,0, Veibyt 4,1 ja Katsutat 5,7 sekundiga.
Evansi fännid hoiavad täna-homme hinge kinni. https://twitter.com/TBoy1993/status/1335201000811016192
Katsutal samuti väike äpardus! Nõelasilmakurvis vasakule jäi vasaku eesmise rattaga kivi taha kinni.
Greensmith põrutab vasaku küljega kergelt lumevalli. Kas üleval mäe otsas käib teistel juba kibe rehvivahetus?
Katse keskel on juba päris lumine. Sajab juurde. https://twitter.com/anlauto/status/1335199989170057218
Hyundai hoolduspaus 30 sekundi sisse pressitud: https://www.instagram.com/p/CIam4OOJEfr/
Greensmithil hakkab tuuleklaas seest uduseks minema.
Vihma sajab korralikult, aga vähemalt üleval pool lund ei paista.
10. katse on alanud. Greensmith on rajal. Näis, kuidas olud muutunud on.
Toyota meeskonna kokkuvõte hommikust: https://twitter.com/TGR_WRC/status/1335194576039124992
Rehviinfo katseteks 10-12: https://twitter.com/Michelin_Sport/status/1335190011294208001
Dani Sordo tunnistas samuti, et lumerehve tal vaja ei läinud. Lõunased intervjuud võeti reporterite poolt kokku sõnadega: "Ainult Oti rehvide kohta jäi info saamata"
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/elfyn-evans-hoiame-pea-maas-pikk-maa-on-veel-minna?id=91881805
Ott Tänak hooldusalas: https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/tanak-andis-wrc-reporteri-kusimusele-rehvivaliku-kohta-kavala-vastuse?id=91881701
Ogieri kaardilugeja Julien Ingrassia sõitis rattaga WRC reporteritest mööda ja ütles, et pärastlõunased katsed mööduvad ilmselt "samas vaimus" ning rehvivalik saab jätkuvalt olema raske ja määrava tähtsusega.
WRC2 üldseis: 1. Östberg, 2. Fourmaux +17,0, 3. Kopecky +38,1, 4. Tidemand +58,4. JWRC: 1. Kristensson, 2. Zaldivar +6.48,9, 3. Pajari +39.48,3.
WRC3 klassi üldseis peale 9. katset: 1. Mikkelsen, 2. Solberg +29,9, 3. Lindholm +46,8, 4. Huttunen +1.14,9.
https://twitter.com/AM89news/status/1335170564818931712
marx: WRC+ arvati et Ott kasutas ilmselt 2 talverehvi ,mis tal kaasas olid.See andis lumisel osal edu kuid lumeta osal oli see pigem korralik kaotus.
Kahjuks kommentaare selle katse lõpust ei tulnud. Ehk hoolduspargis kuuleb.
Paul: Midagi seal viimases splitis pidi juhtuma... kas siis väike väljalibisemine või rehv?!
Peeter: Otti kulgemine sellel katsel oli ikkagi kahtlane. Mitte keegi ei näidanud samasugust edu lumel ja nii suurt ärakukkumist lõpus. Kas ta rehvitaktika ikka sai nii erinev olla? Äkki läks ikkagi lõpus rehv katki?
Üldseis peale 9. katset:
9. katse ajad:
Sordo sai kirja viienda aja (+9,4 sek Evansile).
Üldseis 9. katse järel: 1. Ogier, 2. Sordo +6,7, 3. Evans +7,5, 4. Tänak +15,7, 5. Lappi +18,5.
Viimases splitis kaotas Sordo Tänakule 9,3 sekundit, Ogier'le 7,2, Evansile 6,9.
Lappi on finišis ajaga 14.42,3, kaotades Evansile 6,8 sekundit.
Sordo kaotab teises splitis Tänakule 7,5 sekundit.
Kordus näitas, et Lappi libises mäest üles minevas nõelasilmakurvis paremale lumevalli.
Ogier saab kirja teise aja 14.36,0, kaotades Evansile vaid 0,5 sekundiga!
Sordo esimene split on Lappist 2,5 sek aeglasem. Ogier kaotab viimases splitis Tänakule 2,1 sekundit ja edestab Evansit 0,3-ga.
Lappi olevat 12,5 km peal nõelasilmakurvis korraks seisma jäänud. Soomlane kaotabki teises splitis Tänakule 9,6 sekundit.
Evans läheb katset Tänaku ette 4,7 sekundiga juhtima hoopis! Võimas lõpp waleslaselt. Kokkuvõttes jääb Evans Tänaku ette 8,2 sekundiga. Evansi fännid rõõmustavad. https://twitter.com/summit6/status/1335155313339723777
Lappilt parim esimene split, Ogier'st 1,4 sek kiirem, Tänakust 3,3.
Viimases splitis kaotas Evans Tänakule 2,4 sek. Ehk siiski ei lase Tänakut veel mööda.
Tänak finišis hetkel parima ajaga 14.40,2. Katse lõpp oli juba päris udune. Ogier kaotab teises splitis Tänakule 4,0 sekundiga.
Ogier läheb esimeses splitis Evansi ette 1,6 ja Tänaku ette 1,9 sekundiga.
Evans teises splitis Tänakust 5,1 sek aeglasem! Tänak on tõusmas kolmandaks.
ndrk: See, et Ott sel aastal maailmameistriks ei tule, oli juba ammu selge. Nautige rallit ja sporti. Selles on palju rohkem kui Oti tiitel.
Tänak teises splitis Greensmithist 9,2 sekundit kiirem. Evans sõidab Tänaku esimese spliti 0,3 sekundiga üle.
jälle fänn: Otil on sel aastal ju pooled rallid pooleli jäänud... ja mitte tema süü tõttu... arvestage seda ka
Katsuta finišis ajaga 14.53,8, kaotades Greensmithile 7,7 sek.
fänn: isegi kui peale neuville ka ogier ja evans katkestavad ja ott tõuseb ralli liidriks mis oleks kõige parem tänakule muidu... isegi siis peab ta saama evansist mitu punkti punktikatsel rohkem et tulla maailmameistriks....
Tänak sõidab kiireima esimese spliti, Greensmithist 0,7 sek parem. Rovanperä kaotab teises splitis Greensmithile juba 10,8 sekundit.
Imre: Ott ja Martin ei ehita oma karjääri teiste ebaõnnele vaid enda õigetel tegemistele.
Rovanperä kaotab esimeses vaheajapunktis Greensmithile 4,0 sekundiga. Gus on finišis ajaga 14.46,1.
Monza: Ainult Evansi katkestamisest ei piisa. Ta peab ka Ogist 14 punkti rohkem saama.
hm: Ott sõidab targalt. Meeskondlikuks tiitliks hetkeseisust piisab, sõitja tiitli nimel tasub vajutada, kui Evansiga midagi juhtub.
Katsuta esimene split (5.09,2) on Greensmithiga võrdne.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/fotod-lati-rallisoitja-tegi-monza-rallil-karmi-avarii?id=91881011
Greensmithil 7 minutit sõidetud ja läheb juba päris lumiseks. Vibab korralikult.
Ei ole lihtne katse! Üksikuid lumiseid kohti, mis võivad saatuslikuks saada, on palju.
Greensmith on rajal. 9. katse on alanud.
Jaagub: Ma arvan, et see udu hakkab segama järgmisel katsel
Mis plaan Oti jaoks on? Adamo: "Punktid, mis ta praegu tiimide arvestusse toob, pole piisavad. Olen kindel, et nad suruvad. Minul on siin soojast kontorist lihtne öelda, aga mägedes pole lihtne - sa ei tea, mis autod sinu ees on teinud, lörts teeb pidamise kehvaks jne."
"Loomulikult oleme kõik väga elevil. Kõik tundub minevat väga hästi. Eelmine ja ka järgmine katse saab olema rasketes oludes ja suur väljakutse rehvidele. Ma pole küsinud, mis juhistega Evans ja Ogier välja saadeti. Nad annavad lihtsalt oma parima," rääkis Tommi Mäkinen WRC otseülekandes.
R5 autosid on 8. katsel kimbutamas ootamatult ilmunud udu.
Üldseis peale 8. katset:
8. kiiruskatse ajad:
Sordo võidab katse 0,4 sekundiga Evansi ees ja tõuseb uuesti liidriks! Üldseis: 1. Sordo, 2. Ogier +2,2, 3. Evans +10,2, 4. Tänak +13,7, 5. Lappi +14,4, 6. Rovanperä +34,5. https://twitter.com/HMSGOfficial/status/1335142066087669767
Lätlane Sesks on kahjuks katkestanud. https://twitter.com/FIAJuniorWRC/status/1335140225731977216
Lappi kaotab Evansile finišis 3,5 sekundit ning langeb kokkuvõttes Tänaku selja taha 0,7 sekundi kaugusele. Sordo kaotab esimeses splitis Evansile vaid 0,5 sekundit.
Lappi kaotab esimeses splitis Evansile 3,3 sek.
Finišis Ogier ajaga 7.10,8, kaotus Evansile jääb 5,4 sek."Olin liiga ettevaatlik. Aeg pole hea, aga kilomeetreid on veel palju ees."
Teises splitis kaotab Ogier 5,6 sekundit Evansile.
--: Ogieri ja Evansi puhul ei tasuks unustada, et neil oli eelis. Mõlemal oli kogemus olemas Oti ehitatud autoga sõitmises. Samas Otil polnud aimu, kuidas täpselt Neuville järgi ehitatud auto on. Lisaks arvestada Soome ja Eesti on üsna sarnased siiski. Eelnevatel aastatel Soomes oli Hyundai ei kusagil aga tänavu Eestis oli oht, et Toyota, kes võiks end Eestis üsna koduselt tunda aga Hyundai on suuteline lausa kolmikvõitu võtma. Lisaks tuletaks meelde, et Toyotas sai Ott auto liikuma poole hooajaga ehk tänavusega võrreldes sisuliselt selle hooaja lõpuks.
Ogier kaotab esimeses splitis Evansile 4,4 sekundit! Kas midagi on juhtunud?
Ragnar: Ega niisama ei räägita, et Tänak on sõitev insener. Selle olematu hooajaga on auto muutunud kõrvitsast vankriks
Evans sõidab katsele uued põhjad 7.05,4, Tänakust 1,1 sek kiirem. "Ma ei olnud väga õnnelik, oleks saanud mõnes kohas kiirem olla."
Evans on esimeses splitis Tänakust 1,4 sek kiirem.
Tänak finišis parima ajaga 7.06,5, edestades Greensmithi 2,8 sekundiga. "Keeruline on. Auto on päris agressiivne. Raske on kindlust leida."
Mutta kinni jäänud Veiby jõudis finišise kohe pärast Kallet, kaotades Greensmithile üle kolme minuti. https://twitter.com/OfficialWRC/status/1335137418681470979
Igormang: Olen ka nõus, et see ikkagi nende karjäär ja otsutavad ise selle üle. Hetkel on neile meeskondlik tiitel kindlasti tähtsam kui katsevõidud. Ja Thierry tõesti pole suutnud kuskile meeskonda viia.
Rovanperä on finišis ajaga 7.10,3, kaotades Greensmithile sekundiga. Kurtis otseülekandes, et auto juhitavusega on pärast eelmise katse pauku natuke probleeme ja järgmine katse tuleb raske, sest tal pole lumerehve.
Täna näeb ka fännivideosid! https://www.instagram.com/p/CIaMM8LK3Jf/
Imre: Saan aru et demokraatia ja kõik kes arvavad et ralli spetsid omavad õigust siin targutada, sarnaselt targutajatele omavad Ott ja Martin õigust valikule millise autoga sõita. Mees tegi Fordi, Ford sai tiitli, Mees tegi Toyota, sama juhtus Toyotaga, nüüd käsil Hyundai ettevalmistamine tiitliks, Thierry on üritanud aastaid, pole kuskile jõudnud auto arenduses, laseme Meie Meestel veits tegeleda ja vaatame mis toimub 2021.
Ragnar: Kui võtta arvesse, et auto oli alguses ikka väga kohmakas, siis need 12 on väga hea tulemus
Veirby on välja sõitnud. Lasi kurvi pikaks ja muru pealt tagasi ka ei saanud. Läks aega, enne kui neli ratast jälle asfalti puutusid. Liigub jälle.
Juss: Tänakul Hyundais väga eduskas aasta, kui paar probleemi kõrvale jätta, oleks ta juba kahekordne meister.
Katsuta kaotab finišis Greensmithile vaid 0,4 sekundit. "Kaotasin lihtsates nõelasilmakurvides palju aega, aga tean, mida teha tuleb. Ma saan kindlasti paremaks."
Esimest korda selle ralli jooksul on ka helikopter kaameraga üles saadetud!
Greensmith on finišis ajaga 7.09,3. "See katse oli palju puhtam. Mõnes kohas oli jooksvat vett, aga ei midagi hullu."
Almar: Tänakul sel aasta 12 katsevoitu ainult Vikipeedia andmetel
Hanno: Kas keegi arvab veel, et Tänak oleks pidanud jääma Toyotasse? Ei saa ta oma Hyundaiga hoogu üles. Aga noh, fänn olen ikkagi, ehk järgmisel hooajal.
https://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/adamo-ei-soovinud-sordo-karistust-pikalt-kommenteerida-mul-on-vaja-et-kohtunikud-oleksid-heas-tujus?id=91880585
8. katse on alanud! Greensmith on rajal. https://twitter.com/Karlip1/status/1335134084742443009
Ull: Ei tahaks olla üldse kriitiline, aga palju üldse Ott see hooaeg katsevõite näiteks saanud on? Ei meenuga ühtegi jõudemonstratsiooni. Varem tuli ralli peale nii mõnigi kord, kui näidati kes boss on.
Äge pilt eilses päevast. Kui konteksti ei teaks, arvaks, et fototöötlus.
Virks: Arvata on et järgmise katsega tõuseb Tänak juba Lappist mööda
Fan: Lappist kahju, kui kehvasti minema hakkab. Lõpuks ometi ta rallil kuskil mujal ka kui tagapool 🙂
Põnevaks kisub juba ka virtuaalne punktitabel! 1. Evans 126, 2. Ogier 122, 3. Tänak 93. Sellises seisus jääks tiitel punktikatse otsustada.
Üldseis: 1. Ogier liider, 2. Sordo +3,6, 3. Evans +13,4, 4. Lappi +14,1, 5. Tänak 15,8, 6. Rovanperä +32,8.
Sordo kaotab finišis Ogier'le 5,6 sekundit. "Uus katse. Lumepudrus kaotasin palju aega. Ma ei tunnetanud seda, see oli väga raske. Alguses võtsin ka natuke ettevaatlikult. Algus oli hea, okei."
Lappi finišis neljanda ajaga, kaotab Ogier'le 15,1 sekundit. Ogier tõuseb vähemalt teiseks. "Kaotasin aega igal pool," ütles Lappi. Rohkem ei täpsustanud.
Sordo kaotab 18 kilomeetri peal ehk neljandas splitis Ogier'le 2,6 sekundit. Lappi kaotus viiendas splitis on 15,4 sek.
Ogier finišis parima ajaga 18.03,1, Evansist 8,3 ja Tänakust 10,1 sekundit kiirem. Kolmandas splitis kaotas Sordo talle vaid 0,4-ga."Lõpp oli keerulisem kui ma ootasin. Muidu oli hea katse."
Lappi kaotab neljandas splitis Ogier'le 12,4 sekundit. Kolmandas oli kaotus veel 8,7.
Evans finišis parima ajaga 18.11,4, Tänakust 1,8 sek kiirem. Ogier edestab neljandas splitis Evansit 3,1-ga."Okei oli. Lumi lõpus oli väike üllatus, väga vähe pidamist, see oli väga keeruline."
Teises splitis mahuvad Ogier, Tänak, Sordo ja Evans 0,8 sekundi sisse.
Tänak finišis ajaga 18.13,2, Rovanperäst 9,9 sek kiirem. "Keeruline on. Oleme läbi tulnud. Saime esimese tunde. Jätkame."
Sordo esimene split on Tänakuga täpselt võrdne ehk Ogier'st 0,9 sek kiirem.
Viiendas splitis Tänak Rovanperäst 8,2 sekundit kiirem. See vahe näitab, palju Kallel väiksele avariile aega kulus.
Kolmandas splitis juhib Ogier Rovanperä (+0,8) ja Tänaku ees (+1,3), neljandas splitis kaotab Tänak Evansile 1,0 sekundit.
Lappi kaotas esimeses splitis Tänakule 4,2 sekundit. Ootame ka Sordot sinna.
Neljandas splitis kaotab Tänak Rovanperäle 0,6 sekundit. Ehk tulevad üsna võrdselt.
Veiby on finišis hetke teise ajaga 18.52,7, kaotades Katsutale 22,6 sekundit. Ütles, et viimane osa oli väga tricky, sest ta ei teadnud, kus lumi on.
Rovanperä läks lörtsi sisse liiga kiiresti ja libises parema küljega vastu mäge/seina/teeperve. Pääses vist ehmatusega, saab edasi sõita! https://twitter.com/leopnd1/status/1335122632077938688
Ogier' esimene split on Tänakust 0,9 sek kehvem.
Kolmandas splitis kaotab Tänak Rovanperäle 0,5 sekundiga.
Katsuta on finišis ajaga 18.30,1 ehk Greensmithist 38,1 sek kiirem!
Tänak on ka teises splitis kiireim - Rovanperä edestab ta 1,8 sekundiga, Katsutat 2,1-ga.
Nublu: Pikade vahedega rajale lastakse?
3-minutilised vahed. Tore, et ka kuulus tuletõrjekoer meid jälgib!
Katsuta kaardilugeja ütleb, et see lumesarnane ollus, mis rajal on, on äsja tulnud, seda tal legendsi ei ole. Jaapanlane sõidab lörtsi sees väga ettevaatlikult.
Evans jõudis esimesse spliti ja kaotab Tänakule sekundiga.
Tänak sõidab parima esimese spliti, Rovanperäst 2,7 sek kiirem, Katsutast 3,2 sek parem.
Greensmith on finišis ajaga 19.08,2. Ütles, et weather crew info kohaselt pidi rada olema märg, aga kohati oli lausa jääs. Kurtis, et vihmarehvidega oli raske.
Rovanperä sõidab välja parima esimese spliti, Katsutast 0,5 sek kiirem.
Greensmith võtab allpool, kui tal on sõidetud 17 minutit, allamäge minnes juba väga rahulikult, paistab päris libe olevat.
https://twitter.com/stevenbatey96/status/1335118016791670784
Veiby kaotab Katsutale esimeses splitis 6,9 sekundit, aga selles pole midagi üllatavat.
Katsuta pardakaamerast on juba ka tee peal rohkem lund näha, sest Greensmith on oma lõikamistega selle sinna toonud. Katse peal on lumehangesid tee kõrval siin-seal ikka näha, asustatud paikades on kuivem. https://twitter.com/leopnd1/status/1335118459055828994
Katsuta on esimest spliti sõitnud Greensmithist 4,6 sekundit kiiremini.
Michelini rehviinfo katseteks 7-8-9:FW - vihmarehvidAlpin A4 - lumerehvidToyota:Ogier/Evans/Katsuta: 4 MICHELIN Pilot Sport FW3  + 2 MICHELIN Pilot Alpin A4Rovanperä: 6FW3Hyundai:Tänak/Sordo: 4FW3 + 2A4Veiby: 3FW3 + 3A4Msport:Lappi: 6FW3Greensmith: 4FW3 + 2A4
https://twitter.com/Krisse_Sohlberg/status/1335115995351052289
Külades on ka päris palju publikut näha.
Lund katsel näha pole, vähemalt tee peal mitte, aga märg on küll. All Live teatab, et 7. katse lõpus on peagi lumesadu oodata.
Leviga on mägedes kehvad lood. Greensmithi starti näitas, aga siis jooksis pilt kokku ja edasi vaatame vaid täpikesi kaartidel.
Greensmith on rajal! 7. katse on alanud.
Rasmus: Isegi viienda koha punktid, sest ainult 3 tiimi.
Neuville'i kohta ütles Adamo, et neist oleks täna rumal tema auto ja eluga riskida.
Andrea Adamo Sordo karistuse kohta: "Kasutan oma põhiseaduslikku võimalust mitte vastata. Olen kindel, et nad analüüsisid kõiki andmeid ja kui nad nii otsustasid, siis on otsus õige. Kuna kaks päeva on veel jäänud, on mul vaja, et nad (kohtunikud) oleksid heas tujus."
Rasmus: Võib-olla seepärast, et homme startides on oluliselt kindlam saada konstruktorite punkte. Täna võib auto lõplikult ära lõhkuda. Suninen on lõplikult väljas, seega kui üks Hyundai ees katkestaks, on Neuville meeskondlikult toomas vähemalt seitsmenda koha punktid.
M-Spordi boss Millener WRC All Live otseülekandes: "Aktsepteerin kohtunike otsust, aga arvan siiski, et see oli vale." Millener väidab, et Lappil polnud lihtsalt muud valikut, kui läbi torbikute sõita, kuna auto oli juba alajuhitav. "Kas ta oleks pidanud tagurdama?"
Monza 2020: Kas on ka teada miks Hyundai sellise valiku tegi, et Nevilli täna mängus välja jätab?
Ametlikult ei ole ja ilmselt me seda Adamo suust ka ei kuule. Spekulatsioonid valla! Minu enda fantaasia ütleb, et ei nähtud täna lihtsalt pointi, sest ajaline kaotus oleks nagunii juba liiga suur olnud, homme on temast punktikatsel rohkem kasu.
Selvino ilm: kõva vihm! Sooja 4 kraadi. https://twitter.com/AciRallyMonza/status/1335108792615317505
Neuville täna rajale ei tule! Tuleb vaid homme punktikatsele punkte noppima. https://twitter.com/HMSGOfficial/status/1335106363287085056
All, ringraja peal paistab olevat kuivem kui eile õhtul: https://twitter.com/OttTanak/status/1335104005924679683
Selvino, Bergamo kandis on praegu ilm "enamasti pilvine", sademete tõenäosus 60%, sooja 2 kraadi. Aga 7. katse, tuletame meelde, algab 1,2 kilomeetri kõrguselt. Paraku selle punkti ilmaennustust me ei oma.
Lauri: Mis tänane ilmaennutus on?
Tänane stardijärjekord: 1. Greensmith, 2. Katsuta, 3. Veiby, 4. Rovanperä, 5. Tänak, 6. Evans, 7. Ogier, 8. Lappi, 9. Sordo.
Michelini boss ütleb, et ilm on veidi parem kui oodati. Fänni seisukohast hea või halb? https://twitter.com/ArnaudREMY/status/1335088486752399360