Kogu varalahkunud Burnsi karjääri ajal tema kaardilugejaks olnud Reid tõi eriliselt välja, et Tänaku esitus Tšiili rallil meenutas talle Burnsi ja Reidi 1999. aasta Suurbritannia etappi.

"Enesekindlus on WRC sõitjate jaoks tohutult oluline: kui sul seda pole, võib ebakindlus katse lõpuks päris palju sekundeid maksta. Ühtse rütmi ja hea pidamisega katsel on kindlust palju lihtsam leida kui mudastes ja udustes oludes. Küsige WRC-sõitjalt, milline etapp on kõige raskem ning kui ta ei ole just soomlane, on tema vastuseks just Soome ralli. Järgmisel kohal on ilmselt Walesi ralli, kuid nüüd ütlevad ilmselt paljud, et selleks on hoopis Tšiili etapp," kirjutas Reid.

"Jõudsime Richardiga 1999. aastal Walesi rallile pärast Austraalia etapi võitmist ning head testi. Üks Richardi tugevusi oli täpselt selle leidmine, mida ta autolt igal kindlal etapil tahtis ning testidel selle kätte saamine. Walesi ralli oli alati keeruline: suur kiirus ja libedus tähendab, et kompromisse tuli leida nii vedrustuse kui rehvide arvelt. Juurde tuli lisada ka mõned pimedas sõidetavad katsed, udu ja võib-olla isegi ka jää.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
1999. aasta etapp algas Cheltenhamis ja sisaldas toona traditsioonilisi esimese päeva katseid parkide ja maamajade ümber. Lõpetasime päeva neljandana, mis tundus normaalne: olime liidrist vaid kümme sekundit maas. Teise päeva hommiku esimene metsakatse oli Radnor, kus tõusime neljandalt katselt esimeseks ning ei andnud liidrikohta enam kordagi käest - 15 katsest suutis keegi meid edestada vaid neljal. See katse ei olnud nii udune kui varasematel aastatel ja toimus 15 minutit hiljem, päevavalguse käes, nii et teistele sõitjatele meeldis see rohkem.

Colin [McRae] ei teinud head rallit, tal oli raskusi oma Michelini rehvide tööle saamisega, samal ajal kui meie kasutasime Pirellit. Myherini katsel pimedas sõitis ta teelt välja. Marcus [Grönholm] eksis Rheola katsel viimasel päeval ning jättis meie lähimaks jälitajaks tiimikaaslase Juha Kankkuneni, kes kaotas meile ühe minuti ja 47 sekundit. Tommi Mäkinen võitis oma neljanda MM-tiitlit hoolimata viimasel päeval katkestamisest, meie võitsime ralli teist korda järjest ning edestasime MM-sarja kokkuvõttes lõpuks teisena Didier Aurioli."

View this post on Instagram

Ott Tanak put in a confident performance to dominate Rally Chile and it reminded me of Richard and I on the 1999 Rally GB. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Confidence is such a big thing for a WRC Driver; lack it and each hesitation can add up to a big time loss at the end of the stage. When the rhthym of the stage is consistent and the grip is good it is much easier to find the confidence than when its muddy and foggy. Ask a WRC Driver which event is the most difficult and there’s a fair chance if they are not a Finn they’ll say Finland. Everyone else will probably say Rally GB, although now quite a few might now say Rally Chile. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Richard and I arrived at Rally GB in 1999 off the back of a win in Australia and a good Rally GB test. One of Richard’s strengths was being able to identify what he needed from the car on a particular event and making sure he got that on the test. GB was always tough; high speed and slippy meant you needed to compromise on both dampers and tyres, plus add in a couple of dark stages, some fog and maybe ice to the mix. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ The 1999 event started in Cheltenham and featured the then traditional first day stages around parks and stately homes and as seemed to be normal we finished the day fourth, but less that 10secs off the lead. The first forest stage on the second morning was Radnor and we went from fourth to first and would never lose the lead, only being beaten on 4 of the 15 stages. It wasn’t as foggy as previous years and also started 15mins later so was run in daylight much to the relief of the other drivers. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Colin wasn’t having a good event, struggling to get the Michelins to work as well as our Pirellis, and went off in Myherin in the dark. Marcus then went off in Rheola on the last day leaving our teammate Juha Kankkunen as our nearest challenger, albeit 1min 47 behind at the end. Tommi Makinen won his fourth drivers title despite retiring on the last day, we won the event for the second time in a row and ended up second in the championship ahead of Didier Auriol.

A post shared by Robert Reid - World Champion (@robertreidwrc) on