Vips sõitis kaheksanda ringi teises šikaanis otsa Keyvan Andresile (HWA Racelab). Kuigi videost paistab, nagu üritanuks Vips Saksa-India piloodist väliskurvist mööduda, siis tegelikult olid eestlase kavatsused pärast ebaõnnestunud möödasõidukatset teistsugused.

"Ta hakkas mööduma, aga jäi pidurdusega hilja peale. Sellest aru saanud, üritas ta minna ohutusteele ja sõita šikaani otse, aga Keyvan tõmbas samal ajal paremale. Hoogu oli liiga palju ja nii ta talle tagarattasse sõitiski. Tegelikult püüdis ta avariid vältida. Kohtunikud vaatasid pardakaamera videot ja nimetasid selle võidusõiduolukorraks," selgitas Vipsi mentor Marko Asmer Delfile.


Nädalavahetus kiskus Vipsi jaoks kiiva juba reede õhtusest kvalifikatsioonist alates. Sarnaselt vormel 1 ajasõiduga kujunes seegi parajaks farsiks ning lõppes turvakaalutlustel enneaegselt punase lipuga. Kohtunikud jagasid karistusi tervelt 17 piloodile 30-st. Põhjuseks põhjendamatult aeglane sõit, mille tekitas kõikide soov alustada ringi kellegi tuules, sest nii pikkade sirgetega rajal läheb "vabas vees" sõitmisega kaduma palju väärtuslikku aega.

Vipsile jäi sessiooni algusest kirja alles 15. aeg ning peale karistuste jagamise virr-varri tuli tal startida 17. kohalt. Teises sõidus, mille Vips lõpetas 11. kohal ja mille kiireima ringi ta endale sai (kiireima ringi eest teenivad aga lisapunkte ainult esikümnes lõpetajad - toim), oli stardikoht 25.

"Alguses polnud kiirus kiita, aga siis nad muutsid midagi ja ta ise arvas, et auto oli juba päris hea. Sektoriaegu vaadates oligi - tema esimene ja teine sektor olid kõige kiiremad. Seejärel tekkinud segaduse tõttu enam keegi aegu ei parandanud. Kes sai väiksema, kes suurema karistuse... Ega tal esimeses sõidus enam midagi kaotada polnud, esikümnesse võinuks parimal juhul jõuda," arvas Asmer.

Säilitas lootuse F1 superlitsentsiks


Finiši järel langes Vips hetkeks üldises punktitabelis neljandaks, sest temast möödus sõidu teisena lõpetanud uusmeremaalane Marcus Armstrong, kuid kohtunikud karistasid Prema sõitjat 20-sekundilise ajatrahviga, sest ta ei võtnud turvaauto rajale tuleku ajal piisavalt hoogu maha. Kuna sõit lõppeski turvaauto taga, olid need 20 sekundit nii väärtuslikud, et Armstrong tõsteti suisa 21. kohale.

Teise sõidu lõpetas Armstrong 14. kohal ja nii läheb Vips kahe nädala pärast viimasele etapile Sotši kolmandat kohta silmas pidades sama edumaaga mis ennegi, edestades Armstrongi kolme punktiga.

Jüri Vips Monza ringrajal
Foto: Sebastiaan Rozendaal, Dutch Photo Agency


Esikohta Vipsil enam püüda pole võimalik (vahe 58 punkti), kaugeks jääb ka teine koht (vahe 25 punkti), kuid kolmandalgi kohal on eestlase tulevikku silmas pidades ülisuur kaal. Lõppkoht esikolmikus aitaks tal täita vormel 1 sarjas startimiseks vajalikud superlitsentsi punktid. Kas talle ka tegelikult tuleval aastal Toro Rosso tiimis ruumi jääb, nagu autospordimeedias tänavu juba korduvalt on spekuleeritud, pole teada, aga vajalik kriteerium tuleks nagunii täita kasvõi 2021. aasta mõttes.

Teoreetiliselt on võimalik superlitsentsi punkte koguda ka mõnes talvesarjas võisteldes ning viis punkti annab ka võit novembris toimuval Macau GP-l, kuhu Vips kavatseb minna, kuid selge see, et ei Vips ega Red Bull taha sellise variandi peale lootma jääda.

Asmer ei soovinud Vipsi tuleviku teemal spekuleerida, öeldes vaid, et praegusel hetkel on kõik veel lahtine. Isegi kui Vips tõstetakse järgmisel hooajal F2 või Jaapani Super Formula sarja, saaks Toro Rosso või Red Bull ta endale superlitsentsi kriteeriumi täitmise korral näiteks reservsõitjaks võtta. Hetkel Toro Rossol varusõitjat polegi, Red Bulli varu- ja arendussõitjana on kirjas šveitslane Sebastien Buemi.