Viimsi Spordi eesmärk on anda käegakatsutav panus kogu Viimsi valla sportlikumaks muutmiseks.Spordinädala raames pandi kokku võimalikult mitmekülgne eriprogramm. “Kõik meie tegevus ed on värskes õhus, nii alustasime Spordinädalat näiteks jõutreeninguga välijõusaalis, korraldasime kepikõnni koolituse algajatele, rullsuusatreeningu ja täna toimub taas jõutreening,” kirjeldas Viimsi valla Spordinädala programmijuht ja spordiklubi Viimsi Sport liige Siiri Visnapuu.

Eesti liikumissoovituste järgi peaksid täiskasvanud tegema vähemalt kaks jõutrenni nädalas, eriti oluline on see vanemas eas, sest jõutreening aitab pidurdada luutiheduse vähenemist ja lihasnõrkuse süvenemist.

"Ees ootab veel kepikõnni ühistreening BungiPump kõnnikeppidega, rullsuusatreening, võistlus Viimsi Sügisrull, mille raames toimub kahevõistlus - maastikujooks ja rullsuusatamine. Viimsi Spordinädala lõpetab maastikuratta ühistreening" kutsus Visnapuu inimesi osalema.

Visnapuu sõnul on istuv eluviis nõiaring. “Kui inimene on istuva eluviisiga, väheneb hapniku transport kehas ja organismi varustatus hapnikuga, see toob kaasa väsimuse kasvu, mis omakorda suurendab istuvat eluviisi,” selgitas Visnapuu. “Et tuua viimsilased sellest nõiaringist välja, pakume oma klubiga erinevas vanuses kohalikele võimalikult mitmekesiseid võimalusi, alustades jooksmisest ja kepikõnnist kuni suusatamise ja rattasõiduni välja,” lisas ta.

Talis Spordinädalal
Foto: Regina Herodes
Lisaks jõutreeningule peaksid täiskasvanud liikuma keskmise intensiivsusega vähemalt 150 minutit nädalas või kõrge intensiivsusega vähemalt 75 minutit, viima miinimumini igapäevase istumis- ja ekraaniaja ning viibima võimalikult palju värskes õhus.
Talise trennis
Foto: Regina Herodes

Visnapuu sõnul on aktiivse eluviisiga inimestel suurem töövõimekus ja vastupidavus. “Heas füüsilises vormis inimesed suudavad ka tööalaselt end paremini realiseerida ja neil on sageli positiivsem ellusuhtumine,“ kinnitas Visnapuu.

Viimsi Sport on pannud liikuma ka kohaliku aktivisti ja vallavolikogu liikme Raimo Tanni, kes proovis sel aastal esimest korda rullsuusatamist ja välijõusaalis treenimist jõurihma abil. “Passi järgi võib mind juba eakaks kutsuda, aga hinges olen vahest noorem kui kaks korda nooremad ja katsetan õhinaga kõikvõimalikke spordialasid,” rääkis Tann entusiastlikult. “Ma püüan olla eeskujuks ka oma lastele ja lastelastele, kes võtsid osa Viimsi trepijooksust,” lisas Tann.

Spordinädala raames jõutrenne andev personaaltreener Talis Tobreluts kiidab tegijaid. “Rõõm oli näha oodatust rohkem osalejaid, kelle seas oli erinevas vanuses naisi ja mehi - kõik said teha kaasa vastavalt oma füüsilisele ettevalmistusele, sest harjutusi sooritati keharaskusega ja spetsiaalse jõurihma abil,” kirjeldas Tobreluts.

Spordinädal Viimsis
Foto: Regina Herodes

“Vanim jõutrennis osaleja oli ilmselt Raimo Tann ise, kes sai tänavu 65-aastaseks ja selle ea kohta on ta ikka väga heas vormis,” kinnitas Tobreluts. Ka osalejad jäid rahule, sest vahetult pärast jõutrenni sai Tobreluts kirja:“Väga mõnus trenn oli värskes õhus. Me jalutasime veel sõbrannaga 30 minutit koju. Aitäh.”

Eesti liikumissoovituste järgi peaksid täiskasvanud tegema vähemalt kaks jõutrenni nädalas, eriti oluline on see vanemas eas, sest jõutreening aitab pidurdada luutiheduse vähenemist ja lihasnõrkuse süvenemist. Lisaks jõutreeningule peaksid täiskasvanud liikuma keskmise intensiivsusega vähemalt 150 minutit nädalas või kõrge intensiivsusega vähemalt 75 minutit, viima miinimumini igapäevase istumis- ja ekraaniaja ning viibima võimalikult palju värskes õhus.

Spordinäda avatud treeningu tublid osalejad
Foto: Regina Herodes
Tublid osalejad
Siiri Visnapuu erakogu

Kõikide Viimsi vallas Spordinädala raames toimuvate treeningute ülevaade on siin: https://viimsisport.ee/mis-toimub/treeningud/

Eestis korraldab Spordinädalat Eesti Olümpiakomitee koostöös Ühendusega Sport Kõigile. Spordinädala korraldamist toetavad Erasmus+ programm, Kultuuriministeerium ning Coop Eesti.

Spordinädala avatud trenn täies hoos
Siiri Visnapuu erakogu