Eesti tippsõudjad on sel talvel juba kaks korda harjutanud Itaalia pealinnast Roomast lõunasse jäävas väikelinnas Sabaudias. Järjekordne laager peaks seal algama 15. märtsil, kuid praegu on kõik ebaselge. Loomulikult on põhjus koroonaviirus, mis tekitab Saapamaal paksu pahandust.

„Uurisin äsja sealset seisu. Ühtegi koroonaviiruse juhtumit ei ole seal avastatud,” sõnas Veikko Sinisalo 20 000 elanikuga väikelinna kohta. Ent Itaaliasse on üha keerulisem pääseda. Alles hiljuti tühistas Finnair lennud Roomasse, mõjutades eestlaste transpordiplaane. Praeguseks on aga juba üle riigi kehtestatud liikumispiirangud. Seda mõne erandiga.

Kolm meest paigas


Kui peaks juhtuma, et sportlasi ei lubatagi enam lähikuudel Itaaliasse treenima, tuleb kiiresti uus laagripaik otsida. Võimalustena on kõne all olnud Horvaatia sõudebaasid, Tšehhide Račice ja kodune Viljandi. Praegu tüürivadki asjad selles suunas, et harjutama jäädaksegi Eestisse.

Probleeme valmistab sel juhul aga varustus. Nimelt on eestlaste kõik uuemad paadid Sabaudias. Kui peaks juhtuma, et paatidele lubatakse järgi minna, siis see töö jääks Fred Killingu õlgadele. „Elame praegu päeva korraga ja ootame, mis otsuseid tehakse,” tunnistas Kaspar Taimsoo. Eestis on sõudjatel kasutada ainult vana varustus.

Aga töö käib samal ajal edasi ja tasapisi loksub paika neljapaadi koosseis, kes jahib 17.–19. maini Luzernis olümpiapiletit. Praeguse seisuga on kindlalt paatkonnas Kaspar Taimsoo, Tõnu Endrekson ja Allar Raja. Lahtine on veel number ühe positsioon. Selle koha täidab Kaur Kuslap või Jüri-Mikk Udam. Kuslap on eelmainitud kolmikuga varem MM-medalile sõitnud.

Juhendaja sõnul läheb peale neljapaadi Luzerni OM-pääset jahtima ka kahe- ja ühepaat.

„Sisuliselt hakkavad asjad paika saama. Üks koht on veel vaba. Seal tuleb valida kahe mehe vahel,” tunnistas Sinisalo, et kõik ei ole veel lõplikult selge. „Järgmise laagriga tahame asjad lukku saada.”

Juhendaja sõnul läheb peale neljapaadi Luzerni OM-pääset jahtima ka kahe- ja ühepaat. Kaheses istuvad tõenäoliselt Sten-Erik Anderson ja Kuslap või Udam. Ühesesse jääks seega Andrei Jämsä. „Kui peaks tekkima olukord, et ühepaadiga soovib sõita mitu meest, siis peame isekeskis välja selgitama, kes selle õiguse saab,” märkis peatreener.

Esialgu kaalus ka Taimsoo ühepaadil OM-pääsme püüdmist, kuid praeguseks on ta selle mõtte maha matnud. Ta soovis osaleda 27.–29. aprillini Vareses Euroopa lisakvalifikatsioonil, mis on mõeldud ühepaatidele. Kuna paar päeva hiljem on samasse planeeritud MK-etapp, otsustas Taimsoo pärast peatreeneriga peetud vestlusi keskenduda ikkagi ainult neljapaadile. Muidu on suur oht keha liialt kurnata.

Mis saab Itaalia võistlustest?


„Oleksin tegelikult väga tahtnud ühepaati proovida. Eks nüüd tuleb plaani võtta mõni järgmise hooaja MK-etapp,” tõdes Taimsoo, et praegu on kõige tähtsam keskenduda OM-pääsme püüdmisele.

Paatkondade koosseisud võivad küll peagi paika saada, kuid võistluste toimumisega on teine lugu. Hooaja kaks esimest MK-etappi on planeeritud Itaaliasse. Samuti peaks seal toimuma ühepaatide OM-i kvalifikatsiooniregatt. Viimastel andmetel jäävad need kõik ära. Praegu ei ole selge, kas neile üldse mingit asendust otsitakse.

2020. aasta rahvusvaheline võistlusprogramm praeguse seisuga

10.–12. aprillil I MK-etapp (Sabaudia, Itaalia)*

27.–29. aprillil olümpia kvalifikatsiooniregatt Euroopa (ühepaadi) sõudjatele (Varese, Itaalia)*

1.–3. mail II MK-etapp (Varese, Itaalia)*

17.–19. mail olümpia viimane kvalifikatsiooniregatt (ühe-, kahe- ja neljapaadi) sõudjatele (Luzern, Šveits)

22.–24. mail III MK-etapp (Luzern, Šveits)

5.–7. juunil Euroopa meistrivõistlused (Poznań, Poola)

25. juulist 1. augustini olümpiamängude sõuderegatt (Tokyo, Jaapan)

* praeguse seisuga jäävad ära

Üks on igatahes selge: Eesti sõudjad ootavad võistlusi kannatamatult, sest on viimaste aastate parimas vormis. „Kui nüüd kiirustrenne juurde teha, siis peaks lennutunne varsti käes olema,” tõdes Taimsoo, et senine töö on olnud viljakas.