„Samamoodi jätkamisest pole me huvitatud. Insenerid töötavad auto andmed läbi ja proovivad midagi välja mõtelda. Suurt asja pole muidugi võimalik teha," lausus Tänak. „Olud on siin sellised, mida ma pole kunagi varem kohanud. Selge on see, et meil on kiirust juurde vaja. Loodan, et seda on võimalik leida." Türgi ralli muudavad keeruliseks kivised teed ja kuumus.

Tänak ja Martin Järveoja kaotavad avapäeva järel liidrikohta hoidvale Thierry Neuville'le 31,9 sekundit. Belglasega samas rütmis sõidab ka valitsev maailmameister Sebastien Ogier kes kaotab pika ja raske päeva järel kõigest 0,3 sekundit. Need kaks meest on eesotsas ka MM-sarja üldarvestuses. Tänaku ette mahuvad ka Andreas Mikkelsen (+2,6) ja Jari-Matti Latvala (+16,3).

Tänakul oli läbi päeva probleeme õige kiiruse leidmisega. Sähvatus tuli alles päeva viimasel kiiruskatsel, kus õnnestus võtta võit. Kuna sellel kiiruskatsel oli tee siledam, seadistasid eestlased oma auto madalamaks. „Mingit riski sellega ei kaasnenud. Selline oli varem valmis mõeldud plaan," märkis Tänak.

Türgi ralli avapäeval oli kõikidel sõitjatel suuri kõikumisi. Näiteks Mikkelsen mängis sisuliselt ühe kiiruskatsega maha oma paarikümne sekundilise edu. Konkurentide äpardused ja tempo kaotused aitasid enamuse päevast 9. kohal asunud Tänakul päeva lõpuks neli astest tõusta. Ebastabiilselt sõitsid ka Neuville ja Ogier.

Tänak selgitas, et kõikumised ongi seotud keeruliste oludega. „Kõik oleneb sellest, kes võtab riske ja kes ei võta. Suur aja võit tähendab igal juhul suurt riski," nentis ta. „31 sekundit oleks Soome rallil terve igavik, siin on aga kõik võimalik. Kive on palju ning kui püüad neist mööda sõita, kaotad sekundeid. Kõikidest polegi võimalik mööda sõita," lisas Järvoja.

Kaardilugeja sõnul on tegemist ekstreemse katsumusega. „Pühapäeval finišisse jõudes saab ütelda, et mõnes mõttes oli see äge ralli. Hooaja jooksul võib üks selline ka olla," arvas Järveoja. Tänak on veendunud, et lihtsamaks ei lähe: „Homme tuleb sama raske, kui mitte raskem."